هشتمین جشن مهندس جوان

هشتمین جشن «انتخاب مهندس جوان برگزیده سال ۱۴۰۲»

هدف:





هدف از انتخاب مهندس جوان سال، تشویق مهندسین جوان فعال در زمینه مهندسی مشاور به حرکت در راستای نوآوری، سخت کوشی، اخلاق حرفه ای و دانش اندوزی است. فرآیند انتخاب مهندس جوان سال در جامعه مهندسان مشاور ایران به گونه ای تنظیم شده است که موجب رقابتی عادلانه بین شرکت کنندگان و نیز طی مسیری شفاف برای انتخاب فرد برگزیده شود. با توجه به جوان بودن قسمت قابل توجهی از مهندسین فعال در شرکت های عضو جامعه مهندسان مشاور ایران و نیز وجود تعداد قابل توجهی مدیر جوان در رده های مختلف این حرفه، افتخار ناشی از این انتخاب باعث ایجاد تحرک بیشتر در بین این جوانان از طریق ایجاد یک رقابت حرفه ای سالم و باعث معرفی بهترین فعالیت های حرفه ای در هر سال و تشویق به دنبال کردن چنین مسیری در بین دیگران خواهد شد.

تقدیر:

برگزیدگان مرحله نخست انتخاب مهندس جوان برگزیده سال، لوح تقدیری به امضای ریاست جامعه مهندسان مشاور ایران دریافت خواهند کرد. به مهندس جوان برگزیده سال، افزون بر لوح تقدیر، تندیس نفیس یادبود مهندس جوان برگزیده سال اهدا خواهد شد. این برگزیدگان در فصلنامه مهندس مشاور و سایر مجراهای ارتباطی جامعه مهندسان مشاور ایران نیز معرفی خواهند شد. در صورت اظهار جذب حمایت کنندگان مالی، علاوه بر موارد فوق، جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می گردد.

نحوه ثبت نام:

اعلام رسمی نامزدی حداکثر تا تاریخ مصوب هیأت اجرایی شورای متخصصان جوان از طریق ارسال نامه رسمی به امضای مدیرعامل یا یکی از اعضای هیأت مدیره شرکتی که نامزد در آن مشغول به کار است، به انضمام مستندات زیر می باشد:
۱- خلاصه رزومه و سوابق علمی و حرفه ای (حداکثر در ۳ صفحه قطع A4 و با فونت B Nazanin و سایز ۱۳)
۲- زندگینامه حرفه ای و صنفی (حداکثر در ۱ صفحه قطع A4 و با فونت B Nazanin و سایز ۱۳)
۳- سایر مستندات مربوطه (مدارک تحصیلی، تقدیرنامه ها، مستندات چاپ یا پذیرش مقالات، افتخارات علمی و …)
تبصره ۲: نامزد باید به صورت تمام وقت در یک شرکت مهندس مشاور عضو جامعه مهندسان مشاور ایران مشغول به کار باشد و در هنگام ارائه درخواست کمتر از ۴۰ سال تمام سن داشته باشد.
تبصره ۱: چنانچه نامزد، مدیر عامل یا عضو هیأت مدیره شرکت باشد، بایستی نامه از طرف عضو دیگر هیأت مدیره/ مدیرعامل امضا گردد.
تبصره ۳: اگر در یک سال به یکی از دلایل رخداد های پیش بینی نشده مانند همه گیری کرونا انتخاب مهندس جوان برگزیده سال برگزار نشود، در مراسم سال بعد شرایط سنی یک سال افزایش می یابد.

مراحل بررسی و انتخاب:

۱-  ابتدا مدارک ارسالی کلیه نامزد های مهندس جوان برگزیده سال توسط هیأت داوران بررسی و امتیازدهی می گردد. در این مرحله حداقل ۳ و حداکثر ۶ نامزد دارای امتیاز بالاتر از حداقل امتیاز مورد نیاز و حائز بیشترین امتیاز کسب شده، راهی مرحله بعد خواهند شد.
تبصره ۴: حداقل امتیاز مورد نیاز برای قرارگیری در لیست منتخبین، ۷۰ امتیاز است.
تبصره ۵: هیأت داوران، حداقل ۳ و حداکثر ۵ نفر عضو متشکل از ۳ نفر از اعضای هیأت اجرایی شورای مدیران و متخصصان جوان دوره وقت، رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور دوره وقت و ۱ نفر از مهندسان جوان برگزیده یا هیئت اجرایی سال های قبل، خواهد داشت.
تبصره ۶: هیچ یک از اعضای هیأت داوری نباید نامزد کسب عنوان مهندس جوان برگزیده سال باشند.
۲- در مرحله بعد، مهندس جوان برگزیده سال از میان منتخبین مرحله اول و با رأی گیری در روز مراسم انتخاب مهندس جوان برگزیده سال، تعیین می شود. مهندس جوان حائز اکثریت آراء به عنوان مهندس جوان برگزیده سال تعیین و معرفی می گردد.
تبصره ۷: به هر یک از منتخبین مرحله اول در این مرحله، ۵ دقیقه زمان به منظور ارائه دستاورد های علمی، تخصصی و صنفی خود به حاضرین در مراسم اختصاص داده خواهد شد. زمان ارائه با اعلام کتبی هیأت اجرایی شورای مدیران و متخصصان جوان قابل تغییر می باشد.
تبصره ۸: در روز مراسم انتخاب مهندس جوان برگزیده سال، از هر شرکت عضو جامعه مهندسان مشاور ایران، حداکثر ۵ نفر دارای حق رأی می باشند، که حضور ایشان در هنگام رأی گیری الزامی است.
تبصره ۹: حضور در روز مراسم انتخاب مهندس جوان برگزیده سال، برای کلیه علاقمندان بدون حق رأی بلامانع می باشد.
تبصره ۱۰: چنانچه در دور اول رأی گیری، آراء نفرات اول و دوم با هم برابر شد، رأی گیری دوباره بین آنان انجام خواهد شد. چنانچه باز هم آرا برابر شد، این دو نفر به طور مشترک به عنوان مهندسین جوان سال معرفی خواهند شد.

تاریخ های مهم:

مهلت معرفی و ارسال مدارک: ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

زمان برگزاری: ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.